dimarts, 23 de novembre del 2010

Pandora, pulsera


El 1982, P. Enevoldsen i la seva dona van fundar a Nørrebro (Copenhaguen) la joieria que més tard es convertiria en PANDORA. El matrimoni viatjava sovint a Tailàndia on seleccionava joies per importar, i al ritme de l'augment de la demanda d'aquestes joies, l'empresa va ser centrant les seves activitats a la venda a l'engròs.
El 1987, i després de diversos anys de gran èxit com majoristes, van abandonar definitivament la seva activitat minorista i van traslladar l'empresa a locals de majors dimensions. Després van fundar la seva pròpia fàbrica a Tailàndia per entre altres coses poder fer-se càrrec dels dissenys. Amb la incorporació de la dissenyadora Lone Frandsen la creació d'una marca de joieria exclusiva començar a prendre forma. El 1996 es va incorporar la joiera i dissenyadora Lisbeth Larsen, que juntament amb Lone ha estat un factor decisiu a l'hora de definir l'estil PANDORA.
El 1999 les ja conegudes polseres PANDORA amb abaloris van ser introduïdes en el mercat danès. El concepte va tenir seguida una fantàstica acollida entre els consumidors i PANDORA va anar creixent al ritme de la demanda. A l'estranger l'enorme interès per comercialitzar els articles PANDORA va anar convertint a PANDORA en una marca global que actualment es comercialitza en 18 països. Si és una empresa de dues persones fa 25 anys, avui en dia compta amb 35 empleats a la seva oficina central a Copenhaguen i 1000 empleats a la fàbrica PANDORA Productions a Tailàndia.

1 comentari:

sergi ha dit...

Erica, aquest post i l'anterior hauries d'haver-los publicat junts. A més, segons allò que vaig explicar, per acabar d'arredonir-ho hauries d'aventurar una teoria que relaciones les polseres aquestes amb el mite de Pandora (i torne a repetir allò del google traductor)